- Сообщения
- 12
- Лайки
- 42
Chat GPT translate sorry for it 
Мы уже раньше сталкивались с серьёзной проблемой с титанами. Титан с Guardian Angel + Appetite + SoS/FI может без труда разложить целую пати под Shield of Faith, а также спокойно попадать по даггерам и лучникам под Ultimate Evasion.
Появление талантов только усугубило ситуацию.
Скилл оверлорда Savage Instinct даёт p.atk +30%, crit power +30%, crit rate +25%.
Скиллы пропета Attack Stance дают p.atk +15%, crit power +10%, а Absolute Revenge добавляет ещё p.atk +25%.
В итоге урон орков растёт экспоненциально, и только орки получают такие мультипликаторы. Дуэлист, например, не получает бонусов к crit power или crit rate, а Savage Instinct вообще режет p.atk лучника на 80%.
То есть проблема, которая существовала до введения талантов, теперь стала ещё хуже вместо того чтобы быть сбалансированной.
Мы, клан PWNZ, набрали 10 человек на 100x сервере.
Половина из них ушла, потому что считает ненормальным, что орк с полным бустом прыгает в фарм-зону и за 3 секунды убивает всю пати, выдавая по 100 000+ урона.
Эту проблему чувствуют все игроки Scryde, которые не играют за орков.
Когда пати в сетах +14 под Shield of Faith получает 25 000 урона за удар от орка, очевидно что-то идёт не так.
Мы, PWNZ, предлагаем несколько вариантов решения. Их можно применять отдельно или вместе, чтобы добиться баланса и при этом не убить орк-классы.
1) Ввести лимит максимального урона в PvP
например 15 000 или 18 000 или 20 000.
2) Сделать reflect damage рабочим даже если входящий удар превышает текущие HP
например я получаю 30 000 урона, но у меня осталось 20 000 HP и я всё равно отражаю урон.
3) Убрать одновременную работу Prophet boost + Overlord boost + Appetite
то есть сделать так, чтобы эти бафы не стакались и не усиливали друг друга.
4) Сделать evasion реально полезным против титанов
чтобы лучники и даггеры под Ultimate Evasion и с full evasion сетапом имели шанс выжить против титана в limits и под бустами.
4a) Понизить минимальный шанс попадания
когда у цели на 30+ evasion больше чем accuracy атакующего. Сейчас даггер с 240 evasion всё равно получает удары 1/2 или 1/3 и умирает ваншотом.
4b) Понизить accuracy от limits
или уменьшить базовый accuracy у титана.
5) Если у кого-то есть дополнительные предложения или мысли по балансу, будем рады обсудить их в этой теме.
@Adutrix @Takage @Scryde @Pandashake
@Moonya @Guldan
ENGLISH VERSION:
We already had a serious problem with Titans before.
A Titan with Guardian Angel + Appetite + SoS/FI can easily wipe an entire party under Shield of Faith, and can still hit daggers or archers even when they use Ultimate Evasion.
The new Talent system has only made the situation worse.
The Overlord skill Savage Instinct provides +30% P.Atk, +30% Crit Power, +25% Crit Rate.
Prophet skills Attack Stance add +15% P.Atk, +10% Crit Power, and Absolute Revenge adds another +25% P.Atk.
As a result, Orc damage scales exponentially, and only Orc classes benefit from these multipliers.
Duelist, for example, receives no bonus dps from crit power or crit rate, and Savage Instinct even reduces an archer’s P.Atk by 80%.
So a problem that already existed before Talents has now become even worse instead of being balanced.
We, PWNZ, recruited 10 players on the 100x server.
Half of them quit because they think it is unacceptable that an Orc with full boost can jump into a farm zone and kill the entire party in 3 seconds, dealing 100,000+ damage.
This is a problem felt by every Scryde player who does not play an Orc class.
When a party with +14 armor sets under Shield of Faith receives 25,000 damage per hit from an Orc, something is clearly wrong.
We, PWNZ, propose several solutions. These can be applied individually or together to achieve balance without heavily nerfing Orc classes:
1) Add a maximum damage cap in PvP
For example 15,000 or 18,000 or 20,000.
2) Make reflect damage work even if the incoming hit exceeds your remaining HP
For example you take 30,000 damage while having 20,000 HP left, and you still reflect damage.
3) Disable stacking between Prophet boosts + Overlord boosts + Appetite
So that these buffs cannot multiply each other.
4) Make evasion actually meaningful against Titans
So archers and daggers with Ultimate Evasion and a full evasion setup have at least a chance to survive a Titan under limits and boosts.
4a) Reduce the minimum hit rate
When the target has 30+ evasion more than the attacker’s accuracy.
Right now a dagger with 240 evasion still gets hit 1/2 or 1/3 of the time and dies in one hit.
4b) Reduce the accuracy bonus from limits
Or lower Titan’s base accuracy.
5) If anyone has additional suggestions or feedback, feel free to share them.

Мы уже раньше сталкивались с серьёзной проблемой с титанами. Титан с Guardian Angel + Appetite + SoS/FI может без труда разложить целую пати под Shield of Faith, а также спокойно попадать по даггерам и лучникам под Ultimate Evasion.
Появление талантов только усугубило ситуацию.
Скилл оверлорда Savage Instinct даёт p.atk +30%, crit power +30%, crit rate +25%.
Скиллы пропета Attack Stance дают p.atk +15%, crit power +10%, а Absolute Revenge добавляет ещё p.atk +25%.
В итоге урон орков растёт экспоненциально, и только орки получают такие мультипликаторы. Дуэлист, например, не получает бонусов к crit power или crit rate, а Savage Instinct вообще режет p.atk лучника на 80%.
То есть проблема, которая существовала до введения талантов, теперь стала ещё хуже вместо того чтобы быть сбалансированной.
Мы, клан PWNZ, набрали 10 человек на 100x сервере.
Половина из них ушла, потому что считает ненормальным, что орк с полным бустом прыгает в фарм-зону и за 3 секунды убивает всю пати, выдавая по 100 000+ урона.
Эту проблему чувствуют все игроки Scryde, которые не играют за орков.
Когда пати в сетах +14 под Shield of Faith получает 25 000 урона за удар от орка, очевидно что-то идёт не так.
Мы, PWNZ, предлагаем несколько вариантов решения. Их можно применять отдельно или вместе, чтобы добиться баланса и при этом не убить орк-классы.
1) Ввести лимит максимального урона в PvP
например 15 000 или 18 000 или 20 000.
2) Сделать reflect damage рабочим даже если входящий удар превышает текущие HP
например я получаю 30 000 урона, но у меня осталось 20 000 HP и я всё равно отражаю урон.
3) Убрать одновременную работу Prophet boost + Overlord boost + Appetite
то есть сделать так, чтобы эти бафы не стакались и не усиливали друг друга.
4) Сделать evasion реально полезным против титанов
чтобы лучники и даггеры под Ultimate Evasion и с full evasion сетапом имели шанс выжить против титана в limits и под бустами.
4a) Понизить минимальный шанс попадания
когда у цели на 30+ evasion больше чем accuracy атакующего. Сейчас даггер с 240 evasion всё равно получает удары 1/2 или 1/3 и умирает ваншотом.
4b) Понизить accuracy от limits
или уменьшить базовый accuracy у титана.
5) Если у кого-то есть дополнительные предложения или мысли по балансу, будем рады обсудить их в этой теме.
@Adutrix @Takage @Scryde @Pandashake
@Moonya @Guldan
ENGLISH VERSION:
We already had a serious problem with Titans before.
A Titan with Guardian Angel + Appetite + SoS/FI can easily wipe an entire party under Shield of Faith, and can still hit daggers or archers even when they use Ultimate Evasion.
The new Talent system has only made the situation worse.
The Overlord skill Savage Instinct provides +30% P.Atk, +30% Crit Power, +25% Crit Rate.
Prophet skills Attack Stance add +15% P.Atk, +10% Crit Power, and Absolute Revenge adds another +25% P.Atk.
As a result, Orc damage scales exponentially, and only Orc classes benefit from these multipliers.
Duelist, for example, receives no bonus dps from crit power or crit rate, and Savage Instinct even reduces an archer’s P.Atk by 80%.
So a problem that already existed before Talents has now become even worse instead of being balanced.
We, PWNZ, recruited 10 players on the 100x server.
Half of them quit because they think it is unacceptable that an Orc with full boost can jump into a farm zone and kill the entire party in 3 seconds, dealing 100,000+ damage.
This is a problem felt by every Scryde player who does not play an Orc class.
When a party with +14 armor sets under Shield of Faith receives 25,000 damage per hit from an Orc, something is clearly wrong.
We, PWNZ, propose several solutions. These can be applied individually or together to achieve balance without heavily nerfing Orc classes:
1) Add a maximum damage cap in PvP
For example 15,000 or 18,000 or 20,000.
2) Make reflect damage work even if the incoming hit exceeds your remaining HP
For example you take 30,000 damage while having 20,000 HP left, and you still reflect damage.
3) Disable stacking between Prophet boosts + Overlord boosts + Appetite
So that these buffs cannot multiply each other.
4) Make evasion actually meaningful against Titans
So archers and daggers with Ultimate Evasion and a full evasion setup have at least a chance to survive a Titan under limits and boosts.
4a) Reduce the minimum hit rate
When the target has 30+ evasion more than the attacker’s accuracy.
Right now a dagger with 240 evasion still gets hit 1/2 or 1/3 of the time and dies in one hit.
4b) Reduce the accuracy bonus from limits
Or lower Titan’s base accuracy.
5) If anyone has additional suggestions or feedback, feel free to share them.
Последнее редактирование: